سخت افزار پلاک خوان

 

پردازنده

پردازنده در نظر گرفته شده این سیستم برای قرائت مطمئن هر پلاک به منظور استخراج دقیق متن پلاک، دارای توان پردازشی مناسب می باشد. همچنین در صورت نیاز و یا محدودیت فنی در تعریف پروژه، علاوه بر مادربوردهای معمولی امکان استفاده از مادربورد صنعتی نیز موجود است که به همراه تجهیزات شبکه (هاب سوئیچ و Access Point) در رک صنعتی تعبیه می گردد.
با توجه به بررسی های صورت گرفته علی رغم اینکه تمامی نرم افزارهای این شرکت قابلیت کارکرد به صورت Client - Server را دارا هستند بخشی از نرم افزارها به صورت local در هر درب مورد استفاده قرار می گیرند تا با کاهش بار بر روی سرور مرکزی، در صورتی که به هر دلیل سرور از عملکرد باز ایستاد عملکرد کل سامانه مختل نشود و سامانه تا حد مقدور و مطلوب به سرویس دهی خواهد پرداخت. لذا در سمت هر درب یک پردازنده در نظر گرفته می شود. این پردازنده دارای نمایشگر و موس و کیبورد برای کاربر درب می باشد.
برای اطمینان از عدم اخلال در سیستم در صورت قطع برق، پیشنهاد می گردد UPS و باتری پشتیبان نیز تامین گردد.  

دوربین پلاک خوان و متعلقات

سیستم هوشمند پلاک خوان این شرکت با اخذ تصاویر از دوربین های منصوب در هر درب با الگوریتم های پیشرفته متن مربوط به پلاک را استخراج نموده و با دقت بسیار بالا قرائت و ثبت می نماید تا در قسمت های دیگر نرم افزار به منظور مشاهده سوابق و احراز هویت خودرو مورد استفاده قرار بگیرد.
از نکات لازم به ذکر، توانایی این سیستم در کارکرد هماهنگ با تعداد زیادی از انواع دوربین برای انجام پردازش تصویر می باشد (با توجه به طراحی و قدرت بخش نرم افزار)، لکن همواره بهبود کیفیت سیستم تصویربرداری (شامل انتخاب نوع دوربین و نورپردازی) توانسته تاثیری بر خروجی نهایی داشته باشد.

انواع دوربین سیستم پلاک خوان

ردیف عنوان وجه تمایز خصوصیات
1 غیر صنعتی بدون پروژکتور هزینه، دقت پلاک خوانی ارزان

دقت پلاک خوانی مناسب
2 غیر صنعتی با پروژکتور قیمت مناسب

حفظ دقت پلاک خوانی در شرایط مختلف محیطی و نوری
3 صنعتی بدون دوربین رنگی افزایش دقت پلاک خوانی

وضوح تصویر پلاک
4 صنعتی با دوربین رنگی افزایش دقت پلاک خوانی

ارائه تصویر واضح پلاک و تصویر رنگی خودرو

دوربین های در نظر گرفته شده تحت شبکه (IP)، مگاپیکسل و دارای کارکرد در شب و روز می باشد. یکی از دوربین ها برای تصویر رنگی و دیگری برای اخذ تصویر IR می باشد که درون یک باکس قرار می گیرند که باله های آن محل قرارگیری پروژکتورها است. ارتفاع این باکس نیز بنا بر موقعیت هر درب، به کمک پایه پلاک خوان تنظیم می گردد.
با بهره گیری از این دوربین ها از لحظه ورود و خروج هر خودرو عکسی در سیستم ثبت می گردد که تا 2 سال قابل رجوع خواهد بود.

دوربین پلاک خوان
 

پروژکتور

با توجه به شرایط محیطی و نوع دوربین انتخابی، در صورت نیاز به پروژکتور مادون قرمز یا مریی، پروژکتوری با مشخصات متناسب برای کارکرد در شرایط نوری مختلف در نظر گرفته می شود.  

سنسور نوری تشخیص مانع

جهت تشخیص خودرو و مانع مورد نیاز می باشد.  

بورد الکترونیکی

لازم به ذکر است بورد الکترونیکی از اجزای جانبی سیستم می باشد که در صورت نیاز به کنترل گیت به کار گرفته می شود، البته در صورتی که راهبند امکان کنترل شدن با سیگنال را داشته باشد.