شرح کلی سرعت سنج خودرویی

سامانه سرعت سنج خودرویی این شرکت به عنوان اولین سیستم سرعت سنج مبتنی بر پردازش تصویر در دنیا می باشد که توسط آن وسایل نقلیه با سرعت غیر مجاز اعمال قانون می شوند. این سامانه مبتنی بر فناوری پردازش تصویر است که بر روی 76 خودروی زانتیای پلیس (کنترل نامحسوس) در سراسر کشور نصب شده است و با دقت بالا به ثبت و گزارش گیری از تخلفات رانندگی می­ پردازد. این سیستم از کلیه خودروهای جلویی که بیشتر از سرعت مجاز تعریف شده حرکت نمایند به صورت اتوماتیک عکس گرفته و پلاک آن را جهت اقدامات بعدی (صدور برگ جریمه، استعلام خودروهای سرقتی و سابقه تخلفات خودرو) ثبت می نماید.

Mobile_Vehicle_Speed_Monitoring_System
این سامانه از اجزاء سخت ­افزاری و نرم افزاری متعددی برخوردار می­ باشد که شامل چندین دوربین، صفحه نمایشگر، تجهیزات پردازشی، کنترلی و نظارتی است. دوربین های سرعت سنجی بر روی شیشه جلوی خودرو و دوربین پلاک خوانی روی داشبورد نصب شده است. نمایشگری نیز روی داشبورد نصب است و استراکچر اصلی سیستم شامل پردازنده، شارژر و اینورتر در صندوق عقب خودرو تعبیه شده است.

Police_Mobile_Speed_System
این دستاورد حائز دریافت رتبه اول جشنواره جوان خوارزمی در سال 1387 می باشد. همچنین مقاله ای با عنوان A Vision Based Law Enforcement System مربوط به این سیستم در سال 2009 میلادی در کنفرانس Image Processing, Computer Vision, and Pattern Recognition در آمریکا جزء مقالات برتر ارائه شده است.